De volgende algemene voorwaarden voor bestellingen via het internet regelt uitsluitend, tenzij anders overeengekomen tussen de partijen, de relatie tussen de vennootschap “Het Paviljoentje bvba”, met maatschappelijke zetel te zeshoekstraat 70 9190 Stekene met het ondernemingsnummer 0810.249.611, met het telefoonnummer + 32 474 54 10 29, en de kopers of gebruikers van de Biggreeneggwebshop website.
De huidige algemene voorwaarden voor de bestelling via het internet kan worden gewijzigd op elk moment op initiatief van “Het Paviljoentje”.
Voorafgaand aan een transactie, de koper van “Het Paviljoentje”, bevestigt niet alleen te hebben kennis genomen van de huidige algemene voorwaarden genomen, maar ook, verklaart te hebben aanvaard deze voorwaarden zonder enig voorbehoud.
Door het plaatsen van een order, de koper uitdrukkelijk en zonder voorbehoud aanvaardt de bepalingen en voorwaarden hieronder uiteengezet:
Verkoopsvoorwaarden Het Paviljoentje
Art 1 Werkingssfeer
1.1 Behoudens uitdrukkelijke en schriftelijke afwijking geschieden alle
door ons uitgevoerde werken, offerten, leveringen en overeenkomsten
onder de hiernavolgende voorwaarden welke gekend en
zonder voorbehoud aanvaard zijn door de koper/afnemer. !1.2 Door te bestellen verklaart de koper deze voorwaarden te aanvaarden.
Iedere door de koper bepaalde tegen voorwaarde is volstrekt nietig
tenzij ze uitdrukkelijk en schriftelijk door ons werd aanvaard en is
slechts geldig voor het order die er het voorwerp van uitmaakt. !1.3 De toepasselijkheid van eventuele inkoop of andere voorwaarden van
koper wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen. !1.4 Deze algemene verkoopsvoorwaarden vervangen alle vorige
algemene verkoopsvoorwaarden.
Art 2 Tot stand komen en inhoud overeenkomsten
2.1 Behoudens andersluidende schriftelijke bepaling, zijn onze offertes/verkopen
vrijblijvend en kunnen geenszins als een aanbod beschouwd worden.
In geen enkel geval zijn wij gehouden tot deze offertes, zelfs niet na
aanvaarding ervan door de klant, zolang wij het order niet schriftelijk
hebben bevestigd met een orderbevestiging. !2.2 Door op onze offerte/verkopen in te gaan, aanvaardt de koper de specificaties
van onze offerte/aankoop, namelijk kwantum, afmetingen, uitvoering, prijs,
levertijd en betalingscondities. Wanneer de levertijd vanwege omstandigheden
van toeleveranciers of om het even welke reden ook niet naleefbaar zijn
volgens de eerder gegeven info zijn wij niet aansprakelijk
en is een annulering van de aankoop volstrekt onmogelijk na het verstrijken
van de wettelijke periode waarbij de koper het recht heeft om zonder kosten
van de aankoop af te zien. !2.3 Eventuele onjuistheden in de orderbevestiging dienen, op straffe
van verval, binnen de drie werkdagen na datum van
orderbevestiging per aangetekende post te worden
medegedeeld. Na verstrijken van deze termijn, worden de
gegevens vermeld op de orderbevestiging als correct
beschouwd. !2.4 Door een ontwerp of tekening te vragen, verbindt de cliënt er zich toe
de onkosten daarvan te betalen. !2.5 Veranderingen, bijvoegingen, verbeteringen die dienen aangebracht
! gedurende de afhandeling van het order, zullen verrekend worden. 2.6 Alle verbintenissen aangegaan door onze vertegenwoordigers en
verdelers worden slechts geldig na schriftelijke bevestiging door ons.
!Art. 3 Prijzen 3.1 Al onze prijzen zijn netto in euro’s, exclusief BTW, af winkel:werkatelier
en zonder plaatsing mits anders overeengekomen. !3.2 In de verkoopprijzen zijn de administratieve bijdragen van de
Belgische vzw Recupel inbegrepen. !3.3 Ook omvatten onze verkoopprijzen nooit de kosten van terugname en
verwerking van bestaande producten. Deze kosten zijn steeds ten
laste van de eigenaar van het toestel en zullen afzonderlijk
verrekend worden. !3.4 Onze prijzen gelden steeds voor een globale levering wanneer het
tegendeel niet uitdrukkelijk vermeld is in de orderbevestiging. !3.5 De kosten van verzending. invoer- en/of uitvoerrechten, belastingen,
verzekeringen en overige kosten van vervoer in de ruimste zin des
woord, komen steeds voor rekening van Afnemer. Indien verpakking
noodzakelijk is, wordt deze tegen kostprijs berekend en niet teruggenomen.
De noodzaak van verpakken wordt uitsluitend door het paviljoentje
! beoordeeld. 3.6 Voor verkoopprijzen in vreemde valuta geldt steeds de wisselkoers
op datum van de offerte, en elke negatieve wijziging van deze koers zal
automatisch een herziening teweegbrengen van de vermelde prijzen.
!Art. 4 Betaling 4.1 Na uitdrukkelijke of stilzwijgende aanvaarding van de orderbevestiging
door de klant zal het bedongen voorschot van 30% op de koopprijs,
incl. BTW, moeten worden betaald. Dit voorschot blijft te allen
tijde verworven en zal gebeurlijk verrekend worden met het
conventionele schadebeding en de interesten welke door de klant
verschuldigd zijn. Alleszins zijn wij niet verplicht de werkzaamheden aan te
vatten voor wij het voorschot ontvangen hebben. !4.2 Behoudens andersluidende schriftelijke bepaling, dient elke factuur
– taksen inclusief – betaald te worden binnen de dertig (30) kalenderdagen
na factuurdatum, zonder compensatie of vermindering. Betaling voor contant
wordt nooit toegestaan. !4.3 Voor iedere vertraging in de betaling is de koper vanaf de vervaldag
van de factuur van rechtswege en zonder voorafgaande
ingebrekestelling een verwijlintrest verschuldigd van 1% per begonnen maand en
zulks onverminderd eventuele schadevergoeding en kosten. !4.4 Ingeval van gedeeltelijke levering, zal elk gedeelte afzonderlijk gefactureert
worden en dient betaling te geschieden overeenkomstig het
bepaalde in artikel 4.2.
4.5 Compensatie of andere vermindering is niet toegestaan, tenzij
schriftelijk anders overeengekomen.
!4.6 Bij laattijdige betaling wordt het factuurbedrag van rechtswege en
zonder enige ingebrekestelling ten titel van forfaitair en
onherroepelijk beding verhoogd met 10%. De partijen zijn het er
uitdrukkelijk over eens dat deze vergoeding forfaitair is, teneinde het verlies te
vergoeden, geleden door ons ingevolge extra beheerskosten,
kredietkosten en verlies aan rendement van het geïnvesteerde kapitaa1.
En dat bij afwijking van het artikel 1231 van het Burgerlijk Wetboek
deze vergoeding niet kan gewijzigd worden, zelfs wanneer de
tekortkoming slechts gedeeltelijk zou zijn. De verschuldigde vergoeding zal
in geen geval minder bedragen dan 75 euro. !4.7 Ook zal de niet-betaling van een factuur binnen de overeengekomen
betalingstermijn, ons toelaten de lopende orders te verbreken en van
rechtswege alle niet-vervallen facturen eisbaar te rnaken.
Art. 5 Levering !5.1 Levertermijnen worden slechts opgegeven ten indicatieven titel, en
zullen derhalve geen aanleiding kunnen geven tot
schadevergoedingen of een annulering van de bestelling tot gevolg hebben. !5.2 Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen geschiedt de levering af
fabriek/werkplaats/winkel. !5.3 Indien in afwijking van artikel 5.1, een bindende leveringstermijn
werd overeengekomen, zijn wij slechts gehouden tot betaling van
enige schadevergoeding ingeval laattijdige levering indien dit
voorafgaandelijk en schriftelijk werd overeengekomen,
en door beide partijen werd ondertekend. In geen geval
kan deze schadevergoeding meer dan vijf (5) % van de prijs van de
laattijdige levering bedragen met een maximum van 500 EUR. !5.4 Wij zijn gerechtigd gedeeltelijke leveringen uit te voeren of leveringen
in termijnen. Deze algemene verkoopsvoorwaarden zullen van toepassing
zijn op elk zulke levering. Een gedeeltelijke levering ontheft
de klant niet van zijn verplichting om de levering aan te nemen en het
gefactureerde bedrag te betalen.
Art. 6 Afnameverplichting !6.1 De klant is verplicht de door hem/haar bestelde producten af te nemen
! op het moment dat deze door ons worden afgeleverd. !6.2 Alle producten die niet binnen de bepaalde termijn kunnen afgeleverd worden, wegens een oorzaak afhankelijk van de klant, zullen voor zijn
risico opgeslagen worden. De opslagkosten zullen 5% van het
totaal van de bestelling, per maand bedragen, vanaf de eerste
dag van de opslag. Elke begonnen maand zal volledig aangerekend
! worden. 6.3 Indien deze producten na 1 maand niet afgeleverd kunnen worden
aan de klant, hebben wij het recht het totaalbedrag van de bestelling,
verhoogd met de tot dan extra betaalde kosten, te facturen zonder wij
nog gehouden zijn de producten te leveren.
Art 7 Risico transport !7.1 Alle kosten van het vervoer en de verpakking van de producten komen
voor rekening van de koper. !7.2 Levering van de producten aan de vervoerder geldt als levering aan de
koper en het risico gaat dan ook op dat moment over op de koper. !7.3 Ook wanneer franco levering is overeengekomen, is de koper zelf
aansprakelijk voor alle schade, zoals transport- , brand- en waterschade,
diefstal of verduistering, die tijdens het vervoer ontstaat of
wordt geleden.
!Art 8 Klachten 8.1 Alle klachten betreffende de uitvoering van onze contracten dienen
ons uiterlijk 8 dagen na levering per aangetekend schrijven te
bereiken, zo niet wordt de koper geacht zonder enig voorbehoud in te stemmen
met de levering.
8,2 Door een levering in ontvangst te nemen, neemt de koper de verplichting
! op zich onmiddellijk de kwaliteit hiervan na te zien. 8.3 Geen enkele terugzending van producten wordt aangenomen zonder
! voorafgaand schriftelijk akkoord. 8.4 Indien hel verborgen gebreken betreft dient de koper binnen de 8 dagen
na ontdekking ervan ze ons schriftelijk per aangetekend schrijven
te melden.
8.5 In geval van een door ons aanvaarde klacht beperkt onze eventuele
verantwoordelijkheid zich tot het gratis herstellen of vervangen van
het defecte product. In dit geval zijn wij niet gehouden om enige door
de koper geleden schade te vergoeden.
!Art. 9 Garantie en herstellingen 9.1 Op alle producten geldt een garantie van 1 jaar vanaf datum van leve!
ring. 9.2 Deze garantie geldt uitsluitend voor de onderdelen en de arbeidsuren,
! niet voor de reisuren en de kilometerkosten. 9.3 Over het eventueel toekennen van een garantieclaim wordt uitsluitend
door ons beslist.
9.4 Indien op de bestelbon of orderbevestiging geen melding gemaakt is
dat de producten bestemd zijn om te verhuren, vervalt de garantie van
9.1 en 2 als wij vaststellen dat zij toch verhuurd werden.
! 9.5 De garantie dekt niet de defecten ontstaan door: stormschade, overmacht,
vandalisme, en verkeerd gebruik. De koper dient zelf hiervoor
een passende verzekering ! af te sluiten. 9.6 Het recht om een vordering onder garantie in te stellen vervalt na deze
! termijn van 1 jaar. 9.7 De producten die naar ons gestuurd worden ter herstelling, al dan niet
vallend onder de garantie, dienen steeds franco fabriek verzonden te
worden.
9.8 Herstelde producten worden steeds vervoerd voor rekening en risico
van de klant.
A!rt. 10 Risico en opslag 10.1 Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, is het risico van de producten
! voor rekening van de koper vanaf het moment van levering. 10.2 Indien de levering door de koper uitgesteld wordt, worden de producten
voor rekening en risico van hem opgeslagen. !10.3 Indien de klant achterstallige facturen heeft of zijn waarborgen niet
heeft verleend, zijn wij gerechtigd de producten voor rekening en
risico van de koper op te slaan en de levering uit te stellen tot alle
vervallen bedragen zijn betaald.
Art. 11 Eigendomsvoorbehoud !11.1 Alle verkochte producten blijven onze eigendom tot volledige betaling
van alle huidige en toekomstige vorderingen, uit welke hoofde dan
ook, en met inbegrip van renten en kosten. !11.2 Bij gevolg kan de koper op geen enkele wijze over de nog niet volledig
betaalde producten beschikken; meer in het bijzonder kan de koper ze
niet aan derden in onderpand geven, incorporeren in andere producten,
! in eigendom overdragen of belasten met enige zekerheid. 11.3 Indien op enigerlei wijze onze eigendomsrechten dreigen geschaad
te worden door o.a. beslaglegging, aanvraag tot faillissement of staking
van betaling. is de koper verplicht ons direct in te lichten.
Art. 12 Demonstratietoestellen en studies/showroom modellen !12.1 Indien door ons toestellen als voorbeeld getoond of verstrekt worden,
wordt dit vermoed slechts te zijn getoond of verstrekt bij wijze van
aanduiding: de hoedanigheden van te lever_en producten kunnen van
deze toestellen afwijken, tenzij uitdrukkelijk was vermeld dat zou worden
geleverd conform het getoonde of verstrekte toestel. !12.2 Studies, plannen, tekeningen, enz. op verzoek van of opgemaakt in
samenspraak met een potentiële koper, die niet het voorwerp uitmaken
van een bestelling zullen aangerekend worden aan de potentiële
koper.
!Art 13 Geheimhouding 13.1 Zowel de koper als wij zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke
informatie die beide partijen in het kader van hun overeenkomst
van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. !13.2 Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door een van de partijen is
medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie en dit
op straffe van een direct opeisbare boete van 2.500 EUR per overtreding.
!Art. 14 Annulering 14.1 Indien de koper een reeds gesloten overeenkomst of door ons aanvaarde
bestelling of werk annuleert en/of intrekt, is hij naast een vergoeding
voor de reeds gemaakte kosten, een schadevergoeding verschuldigd van 50%
op de prijs van de geannuleerde bestelling werk of overeenkomst. !14.2 Deze bepaling is ook van toepassing in geval van een gedeeltelijke
annulering. !14.3 Orders voor bijzonder op maat gemaakte producten en andere nietstandaard
producten zijn niet annuleerbaar. Hierbij zijn begrepen:
producten die geassembleerd dienen te worden, producten die voor
de koper getest, geassembleerd of geïntegreerd zijn, goederen in be!!
werking en gereed product specifiek voor de klant. Art. 15 Ontbinding !15.1 In volgende gevallen worden alle gesloten overeenkomsten met de
koper onmiddellijk geheel of gedeeltelijk ontbonden door een enkele
schriftelijke mededeling en zonder dat er een ingebrekestelling
noodzakelijk is, en onverminderd ons recht op volledige terugbetaling
van de reeds gemaakte kosten en eventuele schadevergoedingen:
– indien de koper aan één of meerdere verplichtingen uit hoofde van
de gesloten overeenkomsten, niet correct dan wel niet tijdig voldoet;
– indien de koper een concordaat aanvraagt;
– indien de koper in staat van faillissement wordt verklaard;
– indien de koper zijn onderneming geheel of gedeeltelijk overdraagt,
verkoopt, liquideert. of stillegt;
– indien op zaken van de koper bewerend of uitvoerend beslag gelegd
! wordt. 15.2 Als de ontbinding is ingeroepen, zijn alle vorderingen, vermeerderd
met renten en schadevergoedingen, terstond en geheel opeisbaar.
Art. 16 Intellectuele eigendom
!16.1 Overeenkomstig de wetgeving op de auteursrechten, en zolang het
productierecht niet wordt afgekocht door de cliënt, blijven de studies,
tekeningen, plannen e.d. onze eigendom en mogen deze niet gebruikt
worden op enige andere wijze dan overeengekomen, tenzij
! mits geschreven machtiging. 16.2 Ook houden wij het recht om de gemaakte producten te gebruiken als
model bij beurzen en publicaties. !16.3 Indien een order software of andere intellectuele eigendom omvat,
is de software of de andere intellectuele eigendom die wij ter beschikking
stellen aan de koper, onderworpen aan het auteursrecht en
de gebruikerslicentie waarvan de algemene voorwaarden opgenomen
zijn in de licentieovereenkomst bij de software of intellectuele eigen!
dom. 16.4 Niets in deze algemene verkoopsvoorwaarden kan geïnterpreteerd
worden in de zin dat het enig recht of licentie toestaat om software te
gebruiken op een wijze of voor een doel dat niet uitdrukkelijk is
toegestaan door de licentieovereenkomst.
!Art 17 Aansprakelijkheid 17.1 Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor de gevoerde
publiciteit en voor het verlies aan reclame inkomsten tengevolge van
! defecte toestellen. 17.2 Alle wettelijke vergunningen die noodzakelijk zijn of kunnen zijn
bij de plaatsing van onze producten moeten door onze cliënten zelf
aangevraagd en bekomen worden. Wij zijn in geen enkel geval
aansprakelijk voor het niet bekomen van enige vergunning als wij niet
betrokken zijn geweest bij de aanvraagprocedure. Het niet bekomen
van een vergunning is geen reden om de bestelling of levering te
annuleren. !17.3 Alle producten zijn bestemd om te blijven in het land waar wij ze geleverd
hebben en te gebruiken zoals overeengekomen met de klant.
Bij een eventuele doorverkoop of export, is de klant zelf verantwoordelijk
om te voldoen aan de toepasselijke wetgevingen en licenties
van het land van bestemming. Wij kunnen hiervoor geen enkele
verantwoordelijkheid dragen noch enige schadevergoeding verschuldigd
zijn aan de koper wegens het niet naleven door de klant van
enige toepasselijke wetgeving hieromtrent. !17.4 Behoudens andersluidende bepaling in deze algemene verkoopsvoorwaarden,
zijn wij op geen enkele manier aansprakelijk voor schade,
op welke manier ook veroorzaakt en van welke aard ook, op basis van
een extra- contractuele of contractuele fout, nalatigheid van ons personeel
! of agenten of door verkopers met betrekking tot onze producten. 17.5 Alle voorwaarden, garanties of andere bepalingen, hetzij uitdrukkelijk
of stilzwijgend, wettelijk (met uitzondering van dwingende wetsbepalingen)
of op andere wijze opgelegd, worden hierbij voor zover als
mogelijk uitdrukkelijk uitgesloten, op voorwaarde dal niets in dit
artikel onze aansprakelijkheid zal uitsluiten of beperken m.b.t. de
dood of persoonlijke verwonding die werd veroorzaakt door onze
nalatigheid of door ons personeel en m.b.t. vorderingen op basis van
de Product aansprakelijkheidswet van 25 februari 1991.
17.6 In elk geval zal onze aansprakelijkheid beperkt zijn tot de voorzienbare
schade en zal deze geen gevolgschade omvatten, daartoe inbegrepen,
maar niet beperkt tot. inkomstenverlies, omzetverlies, verlies
door sluiting, verhoogde productiekosten of operationele kosten,
klantverlies, reputatieverlies, dataverlies.
Art. 18 Overmacht
Indien wij op enig moment niet in staat zijn om onze contractuele
verplichtingen uit te voeren of indien er verlies, schade, verwonding
of vertraging bij levering is, t.g.v. of veroorzaakt door overmacht, of
enig vreemd voorval, of gebeurtenis buiten onze controle, zoals
onder meer (maar zonder afbreuk aan de algemene draagwijdte van
de voorgaande uitdrukking) het plegen van elke strafrechtelijke daad,
het gebrek aan onderdelen (o.a. wegens laattijdige leveringen
door onze leveranciers en/of fabrikanten of wegens allocatie), een
oorlogsdaad (hetzij verklaard of niet), een burgerlijke opstand, een ongeluk,
stakingen of loek-outs. menselijke rampen, natuurramp of handelingen
of verzuim van de koper, of elke beperking opgelegd door
een lokale, gemeentelijke, of regeringsautoriteit (douaneautoriteiten
inbegrepen) hetzij Belgische of buitenlandse, dan hebben wij de keuze
om de leveringen en andere verplichtingen te schorsen gedurende
twee maanden, of het order of het resterende deel van een order te
annuleren door loutere kennisgeving aan de koper zonder verdere
aansprakelijkheid. Indien in zulke omstandigheden de overeenkomst
geheel of gedeeltelijk beëindigd wordt, zal de koper gehouden zijn
om ons op een pro-rata basis te betalen voor elk product geleverd
onder elke overeenkomst.
Art 19 Toepasselijk recht !Onderhavige algemene verkoopsvoorwaarden en alle offertes en
orderbevestigingen worden uitsluitend beheerst door het Belgische
recht, met uitsluiting van het Verdrag van de Verenigde Naties inzake
internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken
dd.11 april 1980 (het Weens koopverdrag)
Art. 20 Bevoegde rechter
Alle geschillen met betrekking tot het ontstaan, de uitvoering, de
interpretatie of de beëindiging, waartoe een aankooporder, overeenkomst
of de algemene verkoopsvoorwaarden aanleiding zouden
geven, zullen uitsluitend behoren tot de bevoegdheid van de Rechtbanken
van of het vredegerecht waar de zaak gevestigd is.
ALGEMENE VOORWAARDEN – B2C
1a. Onderhavige algemene voorwaarden zijn van toepassing, behoudens wijzigingen welke beide partijen uitdrukkelijk en schriftelijk overeenkomen. De toepasselijke bijzondere voorwaarden hebben voorrang op deze algemene voorwaarden.
1b. Het afsluiten van een overeenkomst op basis van onze offerte houdt een afstand in door de klant van zijn algemene en bijzondere voorwaarden. De klant/koper zal zich nooit op de stilzwijgende aanvaarding van zijn voorwaarden kunnen beroepen.
1c. Het Paviljoentje bv behoudt zich te allen tijde het recht voor haar algemene en bijzondere voorwaarden aan te passen.
2a. Alle offertes zijn vrijblijvend. Onze aanbiedingen vervallen bij gebreke aan aanvaarding door de klant binnen de zestig dagen, tenzij anders bepaald op de offerte. Een bestelling moet uitdrukkelijk en schriftelijk aanvaard zijn vooraleer ons te kunnen verbinden. Elke bestelling impliceert van de zijde van de klant een integraal akkoord met de inhoud van de offerte, de daarin vervatte voorwaarden en huidige algemene voorwaarden vanaf het moment een aanbetaling is gebeurd.
2b. Elke annulering van de bestelling door de klant dient schriftelijk te gebeuren. Bij annulering van een opdracht door de klant, zelfs gedeeltelijk, behoudt Het Paviljoentje bv zich het recht voor om aan de klant een forfaitaire schadevergoeding aan te rekenen van 25% van de waarde van de geannuleerde opdracht met een minimum van € 500,00, onverminderd het recht voor Het Paviljoentje bv op vergoeding van hogere bewezen schade, zoals bijvoorbeeld de kost van reeds bestelde materialen of goederen. Dit alles geldt behoudens wanneer de klant zich rechtmatig kan beroepen op een geval van overmacht, waarvoor hij de bewijslast draagt.
3a. De documenten die betrekking hebben op onze offerte zijn strikt vertrouwelijk. Ze mogen noch gereproduceerd noch meegedeeld worden, er mag geen gebruik van gemaakt worden ten nadele van hun auteur die er eigenaar van blijft. De berekeningen, ontwerpen, monsters, modellen en tekeningen blijven onze uitsluitende eigendom. Ze moeten ons, zonder kosten en in goede staat, teruggegeven kunnen worden op eenvoudige aanvraag. De plannen die gediend hebben voor onze studie blijven eigendom van Het Paviljoentje bv.
3b. Elk gebruik van foto’s, commerciële documentatie of het logo van Het Paviljoentje moet voorafgaandelijk goedgekeurd worden door Het Paviljoentje bv.
3c. Documenten, folders, brochures, catalogi, gegevens op de website enz. zijn louter informatief en niet bindend; de tekeningen, foto’s, teksten, … die zij bevatten zijn dan ook van louter informatieve aard, zonder dat de klant daar rechten kan aan ontlenen.
3d. De klant zal de intellectuele eigendomsrechten (waaronder vertrouwelijke concepten, bedrijfsgeheimen, knowhow, merken, tekeningen, modellen, patenten), geregistreerd of niet geregistreerd, te allen tijde respecteren en alle noodzakelijke inspanningen leveren om die rechten te beschermen. De klant onthoudt zich van enige handelingen die beschouwd kunnen worden als oneerlijke handelspraktijken. De klant zal Het Paviljoentje bv onmiddellijk in kennis stellen van iedere inbreuk op haar intellectuele eigendomsrechten. De klant zal de nodige medewerking verschaffen om een einde te horen stellen aan de inbreuken op de intellectuele eigendomsrechten van Het Paviljoentje bv.
4a. De leverings- of uitvoeringstermijn is uitgedrukt in werkdagen en zullen zoveel als mogelijk worden gerespecteerd. Uitzonderingen wegens onverwachte omstandigheden zijn echter steeds mogelijk. Het Paviljoentje bv zal hier steeds pogen het nodige te doen om de klant tijdig te informeren. In geval van laattijdige levering of uitvoering dient de klant ons eerst aangetekend in gebreke te stellen, waarna, na verloop van één maand, bij niet-verantwoorde uitblijving van levering of uitvoering, uitsluitend aan Het Paviljoentje bv toe te rekenen, een forfaitaire schadevergoeding van 1% van de prijs, per maand, verschuldigd is tot op de dag van de levering of uitvoering, met een absoluut maximum van 5% van de prijs zoals voorzien in de offerte. De vertragingen in leverings-of uitvoeringstermijn geven geen recht op een eventuele ontbinding van de overeenkomst.
4b. Indien een geval van overmacht de levering onmogelijk maakt, zelfs tijdelijk, of derwijze bezwaart dat zij op de gestelde voorwaarden van merkbare invloed zou zijn, behouden wij ons het recht voor hetzij onze voorwaarden aan te passen, hetzij aan de overeenkomst te verzaken. Elke gebeurtenis die een onoverkomelijke hinderpaal vormt voor de normale uitvoering van onze verplichtingen of die ons dwingt tijdelijk of definitief onze werken stil te leggen, zal als geval van overmacht beschouwd worden: bijvoorbeeld ongevallen, oorlogen en de gevolgen daarvan, weersomstandigheden, staking of lockout, brand, gebrek aan grondstoffen of arbeidskrachten, productiestopzettingen bij leveranciers, opeisingen, veranderingen in de economische toestanden die onder meer muntontwaardingen voor gevolg zouden hebben, veranderingen in het douaneregime, pandemieën, epidemieën enz. De tijdelijke schorsing van de werken ten gevolge van overmacht brengt, van rechtswege en zonder vergoeding, de verlenging mede van de aanvankelijk bepaalde uitvoeringstermijn met een periode die gelijk is aan de duur van de schorsing, vermeerderd met de tijd die nodig is om het werk weer op gang te brengen.
4c. Wij kunnen ons beroepen op feiten die wij aan de klant ten laste leggen en die voor ons oorzaak zouden zijn van vertraging en/of een nadeel, met het oog op het verkrijgen, bij voorkomend geval, van verlenging van de uitvoeringstermijn, herziening of verbreking van de overeenkomst en/of schadevergoeding.
5a. Om geldig te zijn moeten de mededelingen (vb ivm wijzigingen, min- of meerwerken) van de klant betreffende de uitvoering van de werken ons schriftelijk overgemaakt worden.
5b. Zelfs in geval van een absoluut forfait zullen wij door andere rechtsmiddelen dan een geschrift het bewijs kunnen leveren van wijzigingen die eventueel werden opgelegd door de klant en/of door zijn architect, dergelijk bijkomende werken en/of wijzigingen zullen bijkomend gefactureerd worden en verschuldigd zijn door de klant.
5c. Verhogingen van materiaalprijzen, prijzen van hulpmaterialen en grondstoffen, lonen, salarissen en sociale lasten zijn onderhevig aan volgende prijsherzieningsformule: p = P*(0.30*s/S + 0.50*i/I + 0.20): • p: de herziene of aangepaste aannemingsprijs; • P: de aannemingsprijs conform de afgesloten overeenkomst; • s: het gemiddeld uurloon van kracht op de startdatum van de werken waarop de factuur betrekking heeft; • S: gemiddeld uurloon van kracht op datum van de ondertekening van de overeenkomst • i: indexcijfer op basis van jaarlijks verbruik van de meest gebruikte materialen en grondstoffen door bouwbedrijf met betrekking tot de kalendermaand voor de startdatum van de werken waarop de factuur betrekking heeft; • I: indexcijfer met betrekking tot de kalendermaand voor afsluiten van de overeenkomst.
6a. In geval de overeenkomst ook de plaatsing van de goederen voorziet zal er behoudens uitdrukkelijke contractuele of dwingend wettelijke afwijking één oplevering gebeuren die leidt tot de definitieve aanvaarding van de werken. Ingebruikname van de werken en/of aanvaarden van de slotfactuur staat gelijk met definitieve aanvaarding. Onder voorbehoud van wat voorzien is door de art. 1792 B.W. en 2270 B.W. zal elke vordering, zowel met betrekking tot zichtbare als met betrekking tot onzichtbare gebreken, onontvankelijk zijn na de definitieve aanvaarding van de werken. Dit alles zonder afbreuk te doen aan de door Het paviljoentje bv geboden garanties. 6b. In geval er uitdrukkelijk en schriftelijk een voorlopige oplevering voorzien is, zal deze zodra de werken voltooid zijn, geschieden in aanwezigheid van Het Paviljoentje bv en de klant of door de architect en zal er op tegenspraak een P.V. van oplevering worden opgemaakt. De voorlopige oplevering houdt de goedkeuring in, door de opdrachtgever, van de hem opgeleverde werken en sluit ieder verhaal van zijnentwege voor zichtbare gebreken uit, op voorwaarde evenwel dat de staat van de werken in de loop van de waarborgtermijn niet verslecht. Indien de klant niet aanwezig is of zich niet geldig laat vertegenwoordigen voor deze oplevering, binnen vijftien dagen nadat het hem gevraagd werd, wordt de voorlopige oplevering beschouwd als verkregen sinds het einde van de bovenvermelde periode van vijftien dagen.
6c. De tienjarige aansprakelijkheid begint te lopen op de dag van de voorlopige (of enige) oplevering. De definitieve oplevering heeft ten laatste zes maanden na de voorlopige oplevering plaats, behoudens andersluidende wettelijke bepalingen. De waarborg is strikt beperkt tot herstelling en vervanging op de werf ook in geval van tienjarige aansprakelijkheid (art. 1792 B.W. en 2270 B.W.) Elke overige vordering is uitdrukkelijk uitgesloten.
7a. De klant verbindt zich ertoe om zowel bij het sluiten van de overeenkomst als tijdens de uitvoering van de overeenkomst, tijdig de nodige bijstand te verlenen aan Het Paviljoentje bv en haar juiste, volledige, betrouwbare gegevens en documenten te verschaffen, ook indien deze informatie afkomstig is van derden. (bv Staat van bestaande structuur, materialen)
Het Paviljoentje BV dient de volledigheid, juistheid en betrouwbaarheid van voornoemde gegevens en documenten niet te verifiëren.
7b. Zo werken aan specifieke normen (zoals onder meer technische of esthetische normen) moeten voldoen, dan dienen deze normen door de klant te worden vermeld en verstrekt uiterlijk op het moment van bestelling, bij gebreke waaraan de werken worden uitgevoerd volgens de regels van goed vakmanschap.
7c. De klant zal Het Paviljoentje BV informeren indien 1 van navolgende corrosiegevoelige omgevingsfactoren van toepassing is ten einde het correcte lakprocédé te kunnen toepassen: zee en/of zoutklimaat (<10km) of sterk agressieve omgeving (zwembaden, landbouw, …).
7d. De klant zal Het Paviljoentje BV informeren over elk gegeven en/of over elke ontwikkeling die te zijner kennis komt en enige invloed zou kunnen hebben op de uitvoering van de werken door Het Paviljoentje BV.
7e. De klant zal Het Paviljoentje BV een kopie verschaffen van bovenvermelde gegevens en documenten. De klant verbindt zich ertoe de originele gegevens en documenten bij te houden en veilig te bewaren.
7f. Het Paviljoentje BV kan bijkomende vergoedingen en/of kosten factureren die voortvloeien uit een vertraging in de uitoefening van de diensten, ten gevolge van het in gebreke blijven van de klant om de bepalingen van dit artikel na te leven.
8a. Het Paviljoentje Bv behoudt zich het recht voor alsnog van de uitvoering van de overeenkomst af te zien in volgende limitatief bepaalde gevallen: • wanneer de door de klant beschreven technische omstandigheden wijken dermate af van de situatie zoals door Het Paviljoentje Bv ter plaatse vastgestelde situatie dat de werken niet kunnen uitgevoerd worden aan de overeengekomen prijs. Het Paviljoentje Bv zal de klant daarvan schriftelijk in kennis stellen, waarna het partijen vrij staat onder een gewijzigde prijs, waaromtrent schriftelijk akkoord zal worden bevestigd, de werken alsnog uit te voeren; • wanneer wordt vastgesteld dat de werken alsnog niet uitvoerbaar zijn; • wanneer de technische specificaties van de voorziene producten niet in overeenstemming kunnen worden gebracht met het uit te voeren concept; Geen van bovenstaande gevallen kan aanleiding geven tot een schadevergoeding, dan in zoverre de klant concrete schade onweerlegbaar bewijst. De eventueel verworven voorschotten worden evenwel op het eerste verzoek daartoe van de klant, terugbetaald.
9a. De contractuele garantie is afhankelijk van de toeleverancier welke ons het product levert en kan overgemaakt worden aan de klant op eerste verzoek. Voormelde garantie doet in voorkomend geval geen afbreuk aan de wettelijke rechten betreffende de verkoop van consumptiegoederen (artikel 1649bis tot 1649octies BW) doch zijn onverenigbaar met elke andere (niet-dwingende) wettelijke of niet wettelijke regeling aangaande de contractuele aansprakelijkheid van Het Paviljoentje Bv, zoals in het bijzonder de wettelijke garantie voor verborgen gebreken voorzien in de artikelen 1641-1649 BW.
9b. Wachturen en extra verplaatsingen toe te schrijven aan feiten buiten de verantwoordelijkheid van Het Paviljoentje Bv, zullen worden aangerekend.
10a. De klant moet op het ogenblik van de materiële aflevering de goederen onderzoeken op de conformiteit en de zichtbare gebreken. Gebrek aan schriftelijk protest of voorbehoud brengt aanvaarding met zich mee. In geval er nazicht noodzakelijk is, moet dit gebeuren binnen de 48 uren na ontvangst van de goederen en binnen dezelfde termijn moeten de klachten behoorlijk gemotiveerd worden overgemaakt per schrijven. Geen enkele retour van materiaal zal aanvaard worden zonder ons voorafgaandelijk akkoord.
10b. Eventuele krassen en kleurverschillen in het lakwerk of op het glas worden beschouwd als zichtbare gebreken, die evenwel van een zekere afstand van het schrijnwerk of het glaswerk moeten bekeken worden conform de algemeen gangbare normeringen (vb WTCB, Europese Coatingnormen, …).
11a. In geval van levering dient de werf gemakkelijk toegankelijk te zijn en voldoende plaats te bieden voor het stockeren van de goederen, dit alles op risico van de klant. Problemen en moeilijkheden hierdoor ontstaan (met inbegrip van vertraging), zullen aanleiding geven tot het berekenen van meerkosten en zullen gefactureerd worden tegen de gebruikelijke prijzen. Klant is verantwoordelijk voor de tijdige aanvraag van eventuele parkeervoorzieningen.
11b. Indien de werken buiten de gebouwen van Het Paviljoentje BV dienen te worden uitgevoerd, dient de klant ervoor te zorgen dat de werken door Het Paviljoentje Bv op een normale manier kunnen geleverd worden op de aangeduide plaats en tijdstip, en zo onder meer te zorgen voor de bereikbaarheid van de leveringsplaats. Het komt Het Paviljoentje BV niet toe de goederen die zich in de ruimte bevinden waar de werken moeten worden uitgevoerd te verplaatsen, noch te beschermen. De Klant dient tevens te zorgen voor de nodige elektriciteit, verlichting en water ter plaatse van de levering.
13a. Het Paviljoentje BV is onder geen enkel beding verantwoordelijk voor beschadiging van metselwerken, plafonds, dorpels of tabletten, noch voor opstop of herstel, ook niet bij vervanging van bestaande ramen. Dit alles tenzij een zware of opzettelijke fout van ons n.a.v. de uitvoering van de werken kan aangetoond worden.
13b. Het Paviljoentje BV is in het algemeen slechts aansprakelijk ingeval van zware fout, opzet of bedrog. Indien de aansprakelijkheid van Het Paviljoentje BV en haar aangestelde (werknemers, medewerkers, vertegenwoordigers, onderaannemers …) bewezen zou zijn, wordt diens aansprakelijkheid beperkt tot de directe schade, met uitsluiting van indirecte schade en in elk geval tot het bedrag dat in het desbetreffende geval gedekt is door de verzekering BA-uitbating. Indien, om welke reden ook, geen dekking onder de verzekering BA-uitbating kan worden ingeroepen, is iedere aansprakelijkheidsvordering in hoofdsom, interesten en kosten, beperkt tot 10% van de waarde van de overeenkomst of waarde van het geleverde, met uitsluiting van indirecte schade.
14a. Behoudens andersluidend verzoek, gaat de klant ermee akkoord om de facturen elektronisch of per post of onmiddellijk bij bestelling te ontvangen. Als de klant een duplicaat factuur op papier verkiest, dient hij deze vraag te richten naar de hoofdzetel : Het Paviljoentje bv zeshoekstraat 70 9190 Stekene.
Al onze facturen zijn betaalbaar te Stekene. Ingeval de volledige factuur niet betaald is op de vervaldag, zal de overeenkomst van rechtswege ten nadele van de klant ex nunc ontbonden zijn, nadat wij aan de klant een aangetekende brief verstuurd hebben met deze aanzegging. In dit geval zal de klant tot integrale schadevergoeding gehouden zijn en blijven de reeds verrichte betalingen onze eigendom. Onze prijzen zijn netto en niet vatbaar voor een extra korting. Tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders overeengekomen, dienen alle betalingen van de klant in Euro’s te worden gedaan.
14b. De facturen dienen uiterlijk binnen de 8 kalenderdagen na factuurdatum betaald te worden. De afwijkende betalingsvoorwaarden en – modaliteiten kunnen worden aangepast in functie van de financiële informatie betreffende de klant. Elke klacht betreffende de facturatie dient uiterlijk binnen de 15 kalenderdagen na factuurdatum schriftelijk aan ons worden gericht, waarna de facturen beschouwd worden stilzwijgend te zijn aanvaard. Meerwerken en/of – leveringen zijn door de klant steeds verschuldigd, het uitblijven van schriftelijk protest binnen de termijn van 7 kalenderdagen geldt als aanvaarding van omvang en prijs.
14c. Zo de facturen niet betaald zijn tegen de vervaldag, zal van rechtswege en zonder ingebrekestelling vanaf de factuurdatum een interest verschuldigd conform de wet van 2 augustus 2002 betreffende de betalingsachterstand bij handelstransacties, op heden bepaald op 10%. Bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling van de schuld op de vervaldag zonder ernstige redenen, wordt na vergeefse ingebrekestelling, het schuldsaldo verhoogd als volgt: • Schulden onder 150 EUR: maximaal 20 EUR; • Schulden tussen 150,01 EUR en 500 EUR: maximaal 30 EUR + 10% van het bedrag boven 150 EUR; • Schulden boven 500,01 EUR: maximaal 65 EUR + 5% van het bedrag boven 500 EUR met een maximum van 2.000 EUR.
14d. De onvoorwaardelijke betaling van een deel van een factuurbedrag, geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van de gehele factuur, behoudens uitdrukkelijk voorbehoud.
14e. De niet-betaling op de vervaldag van één factuur brengt de onmiddellijke opeisbaarheid mee van alle andere facturen, zelfs deze die nog niet vervallen zijn. Ook vervallen alle toegestane betalingsvoorwaarden en -modaliteiten. Hetzelfde geldt ingeval van dreigend faillissement, gerechtelijke of minnelijke ontbinding, staking van betaling, alsook bij elk ander feit wijzend op de insolvabiliteit van de klant.
14f. Eventuele bijkomende prestaties zullen afzonderlijk worden gefactureerd. Wachturen toe te schrijven aan feiten buiten de verantwoordelijkheid van Het Paviljoentje BV, zullen worden aangerekend.
16a. Eigendomsvoorbehoud: de goederen blijven onze eigendom, zolang de verschuldigde som niet volledig is voldaan, zelfs indien de goederen bewerkt worden. De klant zal de goederen met zorg behandelen en ze niet voortverkopen, afstaan, in pand geven, uitlenen, of er anders over beschikken ten behoeve van derden, totdat de volledige prijs ervan, met inbegrip van eventuele bijkomende kosten, volledig betaald is.
16b. Retentierecht: De klant verleent aan Het Paviljoentje BV een conventioneel retentierecht op alle goederen die zich nog in haar bezit bevinden in het kader van eender welk contract, en dit vanaf de datum van de eerste betstelling. De klant verleent dit retentierecht tot aan de betaling van alle achterstallige bedragen dewelke de klant nog aan Het Paviljoentje BV verschuldigd is, zelfs al hebben deze verschuldigde bedragen een andere oorzaak dan de gegeven bestelling. 17a. Indien de klant in gebreke blijft met de nakoming, de correcte en/of tijdige nakoming van één of meer van zijn verplichtingen, is Het Paviljoentje BV gerechtigd om van rechtswege en zonder voorafgaandelijke ingebrekestelling de nakoming van haar verplichtingen op te schorten totdat de klant volledig aan zijn verplichtingen heeft voldaan. Het Paviljoentje BV heeft dit schorsingsrecht ook wanneer in het kader van een andere aan Het Paviljoentje BV toevertrouwde opdracht de klant zijn verplichtingen niet, niet volledig, niet correct of niet tijdig nakomt, dit zonder dat Het Paviljoentje BV enige vergoeding wegens schade of vertraging zal verschuldigd zijn.
17b. De klant is gerechtigd de overeenkomst onmiddellijk te beëindigen zonder betaling van een schadevergoeding aan Het Paviljoentje BV indien: (i) Het Paviljoentje BV ernstig tekortschiet in het vervullen van haar verplichtingen en mits voorafgaande aangetekende zending aan Het Paviljoentje BV; en (ii) bij faillissement, ontbinding of vereffening van Het Paviljoentje BV.
17c. Het Paviljoentje BV is zonder voorafgaande rechterlijke tussenkomst gerechtigd om de overeenkomst te ontbinden zonder betaling van een schadevergoeding aan de klant indien: (i) De klant ondanks voorafgaande ingebrekestelling contractbreuk pleegt zoals bv., doch niet beperkt tot, het geven van verkeerde of onvolledige informatie aan Het Paviljoentje BV en/of het verzuim de facturen van Het Paviljoentje BV te betalen; en (ii) Het Paviljoentje BV geen verdere diensten mag leveren aan de klant ten gevolge van aan haar opgelegde dwingende bepalingen; 17d. Indien de overeenkomst wordt beëindigd of opgeschort zal de klant de tot dan gemaakte kosten en vergoedingen voor de reeds verrichte werkzaamheden betalen, vermeerderd met de hierop verschuldigde belastingen. De klant zal tevens gehouden zijn tot betaling van een vergoeding overeenkomstig artikel 2b van deze algemene voorwaarden.
1.1. Het aanbod van “Het Paviljoentje” zijn, zonder enige verplichting zijnerzijds, tenzij anders is bepaald in de offertes.
1.2. Alleen volledig en correct ingevulde informatiebladen zullen worden behandeld en beantwoord door BVBA Het Paviljoentje.
1.3. Het Paviljoentje behoudt zich het recht voor, tenzij er een definitieve overeenkomst is aangegaan, om eventuele wijzigingen welke op elk moment, die bedoeld zijn om te komen tot een verbetering van de goederen te maken.
1.4. Met name de afbeeldingen en beschrijvingen in brochures, prijslijsten en catalogi zijn voor informatie, en zijn niet bepalend voor de uitvoering van de producties, met name met betrekking tot de houtstructuur, schakeringen van kleur of product verandert.
1.5. Met betrekking tot de speciale afwerking van een artikel, moet een offerte worden aangevraagd bij Het Paviljoentje. Goederen worden geproduceerd volgens de eisen en richtlijnen van de klant moet worden besteld bij de officiële dealer ter plaatse of in de verkoopruimte van “ Het Paviljoentje”, omdat deze goederen zijn de factor vrijwel onverkoopbaar en de verkoper kunnen niet het risico lopen van de goederen uiteindelijk wordt geweigerd als gevolg van het afstand doen clausule.
1.6. Elke bestelling, zelfs ondanks onmiddellijke betaling, wordt pas definitief na schriftelijke bevestiging van de aanvaarding van de bestelling door BVBA Het Paviljoentje , waarin de volgorde en voorwaarden duidelijk worden beschreven en bevestigd.
2.1. De koper erkent, op het moment dat de bestelling wordt geplaatst, dat hij de specifieke bestelling bepalingen en voorwaarden op het scherm getoond met de omschrijving van de dienst of het product, de gids prijs, kenmerken van het product, gewicht, hoeveelheid, kleur , beperking van bepaalde categorieën van producten, waarschijnlijk levering, en verklaart uitdrukkelijk dat hij deze zonder voorbehoud te aanvaarden.
Plaatsen van een bestelling en bevestiging door de klant zijn het bewijs van volledige en eenduidige van de klant aanvaarding van de algemene voorwaarden van toepassing zijn op het contract, de uitsluitingen van alle andere algemene of bijzondere voorwaarden uitgaande van de koper, tenzij anders is overeengekomen uitdrukkelijk en schriftelijk per aangetekend schrijven.
2.2. De bestelling door de koper via het internet locatie wordt gevolgd door een uitdrukkelijke schriftelijke acceptatie en bevestiging per aangetekend schrijven, de gewone post, fax of e-mail van deze bestelling door “Het Paviljoentje”.
2.3. De koper bevestigt op erewoord dat alle gegevens en vragen zijn voltooid en correct beantwoord, en dat het niet de formulieren volledig of weglaten van gegevens of het geven van onjuiste gegevens en informatie geeft aan de verkoper Bij voorval heeft Het Paviljoentje het recht te weigeren om te bestellen en uit te stellen of te annuleren van de bestelling.
2.4. BVBA Het Paviljoentje behoudt zich het recht voor om wijzigingen te weigeren op een bestelling, of aanvaarden onder voorbehoud van wijzigingen in de voorwaarden.
2.5. Het Paviljoentje behoudt zich het recht voor om een bestelling te weigeren of aanvullende voorwaarden op te leggen aan de koper, zoals bij grote orders, uitputting van de voorraad, stopzetting van de productie van bepaalde producten, bestellingen door minderjarigen, onvolledige bestelprocedures of problemen met de vorige orders, evenals specifieke kleuren of versies verzoek van de klant, die niet/ meestal verkoopbaar.
3.1. Volledige betaling moet normaal gesproken binnen achtenveertig uur na het plaatsen van de bestelling, en de daarop volgende schriftelijke bevestiging. Betaling kan enkel geschieden via overschrijving.
3.2. BVBA Het Paviljoentje is gerechtigd, indien dit gerechtvaardigd is in haar advies, om de levering op te schorten totdat de koper heeft voldaan aan een verzoek daartoe.
3.3. De klant is in verzuim door het enkele verstrijken van de vervaldag, zonder enige voorafgaande waarschuwing is vereist. Elke bestelling die niet volledig betaald op de vervaldag in rekening worden gebracht, van rechtswege en zonder voorafgaande waarschuwing, met een contractueel overeengekomen rente van 1% per maand over het openstaande bedrag, tot de datum van de volledige en definitieve verrekening van dit bedrag. Eventuele kosten gemaakt door Het Paviljoentje hoog te houden en de uitoefening van haar. rechten, inclusief de kosten als gevolg van niet-betaling of te late betaling, komen voor rekening van de koper. Als de bestelling niet betaald op de vervaldag, dwz binnen achtenveertig uren van de bestelling, de koper, van rechtswege en zonder voorafgaande waarschuwing, worden onderworpen aan contractueel overeengekomen vaste rente vergoeding van 10% te betalen van het onbetaalde factuurbedrag, met een minimum van € 250.
BVBA Het Paviljoentje heeft het recht om alle of een deel van een contract met de koper ontbinden, zonder enige tussenkomst van de rechter, en / of vraag compensatie, en in geval van gedeeltelijke ontbinding op te schorten of te beperken levering aan de koper, indien de koper niet zijn betalingsverplichtingen kan voldoen aan BVBA Het Paviljoentje, of niet nakomen, te zijner tijd, of indien de klant failliet wordt verklaard, geldt voor gerechtelijk akkoord, wordt in administratie, surseance van betaling, of zal worden aanvaard voor een schuldbeheer regeling.
4.1. De goederen worden alleen verzonden naar de koper nadat bvba Het Paviljoentje alle juiste gegevens en informatie, en de volledige betaling( inclusief transportkost) heeft ontvangen, met uitzondering van anders luidende afspraken toegevoegd aan het order met wederzijds akkoord.
4.2. Alle leveringen zijn franco af te halen aan het magazijn van Het Paviljoentje bvba.
De leveringen bij de klant worden uitgevoerd mits betaling van 75 euro per traject. Dit houdt in dat :de BVBA Het Paviljoentje verbindt zich ertoe vervoer van de gekochte goederen en te leveren tot de gebouwen van de koper, of van de klant verblijfplaats of de plaats van levering aangegeven door de klant (bijvoorbeeld werkadres, het adres van familieleden of vrienden die zijn meestal thuis). Levering geschiedt op de begane grond.
4.3. De koper verplicht zich om te controleren bij ontvangst, en onmiddellijk melding te maken bij beschadiging van het geleverde goed aan de chauffeur.
4.4. De koper is verantwoordelijk voor de personen die de levering van de goederen in zijn naam en voor zijn rekening, en teken voor een correcte levering van de goederen en bevestig naleving van de algemene voorwaarden.
BVBA Het Paviljoentje verbindt zich,om de goederen voor levering 1 keer aan te bieden aan de klant. Wanneer dit opnieuw moet gebeuren zal er opnieuw een transportvergoeding van 75 euro worden verrekend.
In overeenstemming met dit contract en de wet op de handelspraktijken, een geheel of gedeeltelijk verlies en / of beschadiging tijdens het transport van een product besteld is ten koste van de verkoper, BVBA Het Paviljoentje.
Eventuele schade dient te worden geregistreerd op het moment van ontvangst van de goederen op de vervoersdocumenten. Tenzij dit wordt gedaan, kan er geen sprake van dat de goederen worden teruggenomen of vervangen. De ondertekening van de leveringsbon, verklaart de koper dat hij de staat waarin de goederen zijn ontvangen en bevestigt zijn aanvaarding van de algemene voorwaarden accepteert.
Het risico van beschadiging of vernietiging met de gekochte goederen gaat pas over naar de klant zodra deze goederen zijn geleverd aan de ruimten / woonplaats / plaats van levering van de koper, en hij heeft ondertekend, de pakbon.
Indien de goederen niet worden aanvaard door de koper, om welke reden na wordt gepresenteerd voor de eerste keer, worden deze opgeslagen voor rekening en risico van de koper.
In geval van afwezigheid door de koper of de weigering van ontvangst (na de eerste aanbieding) worden de kosten verhoogd met de transportkosten van 75 euro.
De koper wordt ook een vergoeding voor de opslag en verzekering en extra administratie, ten belope van 5% van de waarde van het artikel voor elke maand of gedeelte daarvan dat het artikel nog steeds opgeslagen bij BVBA Het Paviljoentje.
4.5. Onjuist verstrekte leveringsadressen zijn de verantwoordelijkheid van koper en kunnen aanleiding geven tot extra kosten.
4.6. Tenzij anders is overeengekomen, worden de prijzen bevestigd door BVBA Het Paviljoentje evenals het transport en de levering van de goederen onder het transport en de levering van de goederen aan de koper.
4.7. De goederen worden geleverd aan landen over de hele wereld. Voor een bestelling van meer dan € 5000 inclusief BTW, levering naar de volgende bestemmingen, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Oostenrijk, Bulgarije, Zwitserland, Tsjechië, Duitsland, Denemarken, Estland, Spanje, Finland, Verenigd Koninkrijk, Kroatië, Hongarije, Ierland, Italië, Liechtenstein, Litouwen, Letland, Monaco, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Zweden, Slovenië, Slowakije en Griekenland. Met uitzondering van de eilanden verbonden met de volgende bestemmingen.
Wanneer het gaat om kleinere aankopen, doch de klant wenst de levering ervan in de landen hierboven vermeld, wordt de prijs aan hen doorgegeven opdat de klant over de mogelijkheid beschikt om te bepalen of hij zijn bestelling wenst aan te houden. Rekening houdend met de info die ons werd bezorgd. Voor andere bestemmingen voor landen die niet genoemd in de bijgevoegde lijst, zal een aparte offerte worden gemaakt.
4.8. De leveringstermijnen vermeld in de bijlage zijn niet bindend, maar slechts indicatief. Iedere vertraging in de levering vormt geen grond voor beëindiging van het contract of de betaling van schadevergoeding aan de koper, behalve in het geval van opzettelijke vertraging of vertraging van meer dan 30 dagen nadat de bestelling is geplaatst, op voorwaarde dat de goederen onmiddellijk uit voorraad leverbaar. Wanneer onze fabrikant de goederen niet kan aanleveren, zijn wij niet verantwoordelijk en vervalt onze aansprakelijkheid.
4.9. De klant aanvaardt dat de gemiddelde levertijd van goederen die niet in voorraad is minstens acht tot tien weken mogen duren.
4.10. Indien de goederen niet afgeleverd binnen dertig dagen na het plaatsen van de bestelling en betaling van de bestelde goederen, in principe het contract wordt ontbonden door de rechter, tenzij de niet-levering het gevolg is van overmacht of onvoldoende voorraad, of vertraging in de levering van de fabrikant.
4.11. Behalve in het geval van niet-aflevering ten gevolge van door overmacht of een fout van de zijde van de koper, indien de overeenkomst wordt ontbonden van rechtswege als gevolg van de late levering door de verkoper heeft de koper recht op een vergoeding van € 125 van de verkoper.
4.12. BVBA Het Paviljoentje is gerechtigd om deelleveringen.
4.13. In het geval van niet-levering door Het Paviljoentje bvba, reeds betaalde bedragen door de koper worden terugbetaald, maar zonder rente of andere compensatie.
4.14. Afstand doen clausule Overeenkomstig artikel 79, indien de wet op de handelspraktijken en de consumentenbescherming van 14 juli 1991, de partijen uitdrukkelijk te aanvaarden dat de aankoop wordt definitief vanaf de achtste werkdag na de levering van de goederen.
4.15. Bijgevolg, heeft de koper het recht om BVBA Het Paviljoentje, dat hij afstand doet van de bestelde goederen in kennis stellen zonder betaling van boete en zonder opgave van redenen, binnen veertien werkdagen vanaf de dag na de datum na de bevalling.
“De consument heeft het recht om de verkoper dat hij afziet van de aankoop, de hoogte zonder betaling van boete en zonder opgave van redenen binnen veertien werkdagen te rekenen vanaf de datum van levering van het product of het sluiten van de diensten contract”.
De goederen moeten worden teruggestuurd onbeschadigd en ongebruikt binnen een aanvaardbare termijn van 5 werkdagen na deze kennisgeving door de koper aan BVBA Het Paviljoentje en dit in de oorspronkelijke verpakking. De koper moet een kopie van de factuur en een begeleidende brief onder vermelding van het factuurnummer met de geretourneerde goederen bezorgen Bij ontvangst na nazicht ( controle op volledigheid, en beschadiging) zal Het Paviljoentje de betaalde som van het goed min 20 euro zijnde de administratieve kost terug betalen aan de klant. Deze terugbetaling moet uiterlijk dertig dagen na de verzaking ontstaan.
De koper is verantwoordelijk voor de tijdige en correcte teruggave van de goederen en staat zelf in voor de verzendkosten voor het retourneren van de goederen.
BVBA Het Paviljoentje moet niets terugbetalen aan de koper verzendkosten als de koper niet ontvangen het item dat hij / zij bestelde, of indien het artikel werd ontvangen in beschadigde toestand door de koper.
BVBA Het Paviljoentje kan slechts weigeren goederen terug te nemen indien de producten beschadigd door de koper( hem / haar). Goederen die door de koper geretourneerde zonder voorafgaande kennisgeving worden niet geaccepteerd door de BVBA het paviljoentje.
Indien de goederen reeds verzonden en de koper wenst de bestelling te annuleren, zal hij moeten wachten tot de goederen aangekomen, en vervolgens de bestelling te annuleren in overeenstemming met de paragraaf hierboven vermeld. Ook hier zal BVBA Het Paviljoentje het oorspronkelijke orderbedrag terugbetaling aan de koper zodra het geretourneerde artikel ontvangen zijn min de 20 euro administratieve kost en de eventueel aangerekende transportkost.
De koper dient een afschrift van de beschikking altijd omsluiten met een begeleidende brief onder vermelding van het factuurnummer. De koper draagt de verantwoordelijkheid voor de retourzending.
De goederen moeten worden teruggestuurd naar de zetel van de BVBA Het Paviljoentje, in BELGIË, op Gentse Steenweg 142, 9160 te Lokeren
5.1. De geleverde goederen blijven eigendom van BVBA Het Paviljoentje totdat de verschuldigde bedragen voor de leveringen, met inbegrip van contractueel overeengekomen rente, de forfaitaire vergoeding en eventuele gerechtelijke kosten zijn voldaan door de koper.
Zoals reeds vermeld, zijn het risico van beschadiging, verlies of vernietiging van de goederen ook overgedragen aan de koper zodra de goederen zijn geleverd aan hem / haar, of uit de tijd van de derde presentatie voor levering.
De koper verklaart uitdrukkelijk dat deze retentie van eigendom is bekend dat hem / haar en het is overeengekomen tussen de partijen dat het risico van verlies, diefstal of beschadiging zal worden overgedragen aan de koper niet later dan op het moment van levering van de goederen .Dit vanaf de eerste aanbieding.
6.1. BVBA Het Paviljoentje garandeert enkel de garantie die de producent voorziet na levering van de materialen en de constructie, behalve als enig gebrek of de schade het gevolg is van onjuist gebruik, gebrek aan onderhoud of zorgvuldigheid, of nalatigheid van de koper.
Geen garantie wordt gegeven met betrekking tot glas, textiel, leer, marmer, vernis en barsten in het fineer. In het geval van een defect onder de voorgaande garantie clausule, is BVBA Het Paviljoentje slechts gebonden, naar eigen goeddunken, te repareren of te vervangen onderdelen of het item in kwestie. Iedere aansprakelijkheid van BVBA Het Paviljoentje voor de ander verlies of schade is uitdrukkelijk uitgesloten. Elke reparatie of vervanging niet leiden tot een verlenging van de garantieperiode. De vervangen onderdelen blijven eigendom van Het Paviljoentje bvba.
6.2. Een koper die aanspraak wenst te maken tegen de garantie dient dit te melden aan BVBA Het Paviljoentje, schriftelijk binnen 48 uur na de ontdekking van een gebrek.
Een aanspraak op garantie kan slechts ontvankelijk zijn wanneer de bestelbon en de bevestiging van de bestelling worden geproduceerd en geldt alleen voor gebruikte goederen, opgeslagen en onderhouden voor hun normale beoogde doel met de nodige zorg en aandacht, en volgens de gebruiksinstructies van de producent.
BVBA Het Paviljoentje behoudt zich het recht voor, om de goederen te inspecteren of zelfs te laten testen door derden met betrekking tot de verleende garantie.
7.1. Onverminderd de toepassing van dwingende wettelijke bepalingen ter zake, de partijen het erover eens dat de BVBA Het Paviljoentje slechts aansprakelijk kan worden gesteld in geval van zware fout of opzet, en op voorwaarde dat positief bewijs wordt geleverd van het oorzakelijk verband tussen de zware fout of opzet en de vooroordelen volgehouden.
In het geval van een dergelijke aansprakelijkheid, de partijen uitdrukkelijk te aanvaarden dat de BVBA Het Paviljoentje alleen kan aansprakelijk worden gesteld voor schade die het rechtstreekse gevolg is van de bewezen zware fout of opzet, en waarvan het maximum bedrag is beperkt tot het bedrag van de factuur betaald door de koper voor de leveringen betreft.
BVBA Het Paviljoentje is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals verlies van inkomsten, schadevergoeding door derden en dergelijke.
7.2. Eventuele schadevergoeding of aansprakelijkheid van de BVBA Het Paviljoentje vervalt indien de afnemer wijzigingen aan de geleverde goederen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van BVBA Het Paviljoentje of als het onafhankelijk van elkaar vastgesteld dat de gebreken niet zijn toe te schrijven aan een fout van BVBA Het Paviljoentje.
8.1. In het geval van een freak evenement en / of overmacht, of in geval van onvoldoende voorraden bij de fabrikant, wordt de leveringsverplichting van de BVBA Het paviljoentje opgeschort, en het zal het recht hebben om gehele of gedeeltelijke ontbinding van de overeenkomst of bestelling of om de prestatie uit te stellen zonder een opzegtermijn of schadevergoeding. De koper moet worden geïnformeerd schriftelijk in kennis. Via mail of brief.
8.2. Indien de zaak zich voordoet, kan BVBA Het Paviljoentje niet aansprakelijk worden gesteld op enigerlei wijze voor de niet-nakoming van zijn verplichtingen, noch voor enige schade die de koper kunnen lijden als gevolg.
8.3. Onder overmacht wordt verstaan: gehele of gedeeltelijke verhindering, beperking of beëindiging van het bedrijfsleven – om welke reden dan ook – door de BVBA Het Paviljoentje of een van haar leveranciers, mobilisatie, oorlog, vijandelijkheden, opstand, industriële geschillen, lock-out, slecht weer , samenzwering door medewerkers, het voorkomen van spoorverkeer of vervoer door andere middelen van vervoer of gebrek daarvan, schipbreuk, verlies, beschadiging of het uitvallen van vervoermiddelen en in het algemeen, omstandigheden die een ontwrichtend effect op de regelmatige productie en levering van de goederen.
8.4. Natuurlijk is de koper bevrijd van zijn verplichtingen in geval van overmacht.
9.1. Deze bepalingen en voorwaarden van de verkoop worden uitsluitend beheerst door het Belgisch recht, en de juridische gevolgen die daaruit voortvloeien.
Eventuele geschillen zullen worden voorgelegd aan de exclusieve bevoegdheid van de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Dendermonde, waar de maatschappelijke zetel van de BVBA Het Paviljoentje is gevestigd, met het oog op de administratieve kosten aan de ene kant te beperken, en zorgen voor eenduidige interpretatie en toepassing van de voorwaarden aan de andere kant.
10.1.Bij het plaatsen van een bestelling op de website van BVBA Het Paviljoentje machtigt de koper uitdrukkelijk de verwerking en het gebruik van zijn / haar persoonsgegevens voor doeleinden zoals de administratie van het klantenbestand, het beheer van bestellingen, leveringen en facturen, controle van de solvabiliteit, marketing en reclame. Verwerking voor marketingdoeleinden en op maat gemaakte reclame is alleen plaats indien de klant uitdrukkelijk heeft gegeven zijn / haar toestemming om dit tijdens het bestelproces. BVBA Het Paviljoentje zal niet communiceren van de gegevens aan derden. De koper heeft het recht op inzage en te corrigeren alle gegevens met betrekking tot hem / haar. De koper is gerechtigd te allen tijde bezwaar, kosteloos, de verwerking voor direct marketing doeleinden. Voor meer informatie, wordt de koper gevraagd om te verwijzen naar het openbaar register bijgehouden door de Commissie voor de Bescherming van de Persoonlijke Levenssfeer in Brussel.
11.1.All Partijen aanvaarden elektronische communicatie als bewijs in het kader van hun zakelijke relatie (inclusief de e-mails, back-ups, etc.)
12.1. Nietigheid van enige bepaling van deze voorwaarden zal geen invloed hebben op de geldigheid van de overige bepalingen en voorwaarden, en zal niet leiden tot nietigheid van de andere clausules.
13.1.De koper kan op elk moment opvragen wanneer de bestelde goederen worden geleverd. Door het versturen van een mail.
Maandag 10u tot 12 uur en van 13u tot 18u
Dinsdag vrijblijvend geopend na afspraak
Woensdag 14u tot 18u
Donderdag 10u tot 12u en 13u tot 18u
Vrijdag 10 u tot 12 u en van 13u tot 18u
Zaterdag 10 u tot 12u en van 13u tot 18 u
Zondag vrijblijvend geopend na afspraak
Of op alle andere momenten na afspraak
Vertegenwoordigers dienen vooraf een afspraak te maken alvorens zich aan te bieden
© 2025 buitenkeukenwebshop.be
Design & realisatie: Brand Solutions